CIF´s nye profil

Pigabu har stået bag det nye ansigtsløft hos Cochlear Implant Foreningen.

I løftet er der bl.a. nye farver, ny stil og ny font, men i forbindelsen med det nye løft, har Pigabu også stået for at kreere CIF’s nye logo.

Tankerne bag logoet, er at logoet skulle kunne bidrage med viden, information, nysgerrighed og vigtigst af alt: genkendelighed. Selve C’et i “Cochlear Implant Foreningen” er med til at forme øret, som dermed giver en mening til logoet og CIF i sin helhed som en forening.

Udover C’et, kan der på logoet også ses 3 streger, disse streger symboliserer forbindelse mellem mennesker og foreningen, samt selvfølgelig også selve CI’et.

For at understøtte og hjælpe logo forståelse over for mulige og nye medlemmer, er der en supplerende undertekst: “Foreningen for voksne CI-brugere”. Men selve øret og stregerne, kan også sagtens stå for sig selv, og stadigvæk give nogle associationer til og omkring hørelse / CI.

I logoet og hjemmesiden, findes der farverne lilla og en orange som komplementærfarve. Den lilla farver er en genganger på hele CIF’s nye hjemmeside.

Farven lilla repræsenterer det rolige og stabile i farven blå og det energiske i farven rød, desuden bliver lilla ofte forbundet med ambition, ekstravagance, kreativitet, visdom og stolthed, alt sammen stikord som passer rigtig godt til CIF og CIF’s mission for foreningen.

Hvem er Pigabu?

Pigabu er en mindre virksomhed, som med et kreativt mindset skaber brands, identitet og strategier indenfor den digitale verden. Vi bringer det personlige fra en virksomhed, ind i processen.