Hvis dit CI svigter

Et CI kan svigte, så der måske lige pludselig ingen lyd på CI'et. Det er en kedelige situation at komme til at stå i. Derfor er det vigtigt, at du ligger inde med udskiftningsdele til dit CI. Det kan producenterne hjælpe dig med.

Nødberedskab.

Hvis dit CI svigter, kan du først prøve at udskifte filter på mikrofon, spolekabel, spole og batteri. Løser det ikke problemet, kan du på hverdage få hjælp fra CI-centrene i Gentofte, Odense og Århus. De vil være behjælpelig med at løse problemet på først kommende hverdag i åbningstiden ved telefonisk henvendelse for aftale af tidspunkt for møde på centeret.

I Gentofte oplyser man, at der næsten altid vil være en tekniker tilstede i åbningstiden – også i ferieperioder og mellem jul og nytår og at man bestræber sig på, at yde service samme dag.

I weekender og helligdage henvises til CI-producenterne Cochlear Danmark, Oticon Medical, Advanced Bionics og MedEL. De har et beredskab, som vil hjælpe dig. Se på efterfølgende sider hvad din producent tilbyder.

Ferieprocessor

Alle producenter tilbyder, at du kan leje et eller to CI processor, når du skal på ferie. Priser og vilkår er lidt forskellig fra producent til producent. Se på efterfølgende sider hvad din producent tilbyder.

Reservedele til dit CI.

På producenternes hjemmesider, kan du finde forskellige dele til dit CI. Det kan være filtre til mikrofon, spole, spoleledning og genopladelige batterier. Det er vigtigt, at du altid have dele liggende, hvis dit CI svigter. Se på efterfølgende sider hvad din producent tilbyder.

Tilbehør til dit CI

Der findes flere forskellige tilbehør til dit CI, som vil gøre dagligdagen lettere for dig. Tilbehøret kan være dyre at anskaffe selv. Derfor bør du kontakte din kommune eller hørecenter, for at få hjælp til at søge kommune om låne tilbehør til dit CI. Se på efterfølgende sider hvad din producent tilbyder.